Nejrizikovější místa na českých silnicích | PojistovaciPoradci.cz

Nejrizikovější místa na českých silnicích

Již devátý rok v řadě vydává Allianz přehled nejrizikovějších úseků na tuzemských silnicích. Upozorňuje na místa s nejvyšší nehodovostí za poslední tři roky a motoristům radí, kterým silnicím je lepší se raději vyhnout. Přečtěte si, která místa na českých silnicích patří k těm nejrizikovějším.

nejrizikovější silnice

Tři nejrizikovější místa

Vůbec nejrizikovějším místem v Česku byly v letech 2016 až 2018 serpentiny v katastru Červené Vody v Pardubickém kraji. V jedné ze zatáček na silnici I/11 v okrese Ústí nad Orlicí došlo v daném období k 11 nehodám, z toho k pěti vážným se šesti těžkými zraněními. Již loni obsadil úsek celostátně 3. příčku.

Druhým nejrizikovějším úsekem se stala mírná zatáčka na silnici I/11 v okrese Šumperk v Olomouckém kraji. Jihovýchodně od obce Olšany, 500 metrů před odbočkou na Bohutín ve směru jízdy do Olšan, se za poslední tři roky stalo celkem sedm nehod, z toho čtyři vážné. Tyto havárie přinesly pěti lidem těžká zranění.

Třetí místo v zemi obsadila zatáčka s křižovatkou poblíž obce Medonosy ve Středočeském kraji. Asi půl kilometru severně od obce došlo na silnici I/9 za tříleté období k 18 nehodám, z toho čtyřem vážným. Dva lidé na místě zemřeli a dva si odnesli těžká zranění.

TIP: Spočítejte si cenu povinného ručení a havarijního pojištění online. Kalkulačku autopojištění naleznete zde.

Nejkritičtější místa na silnicích v ČR v letech 2016–2018

V žebříčku 20 nejrizikovějších lokalit v Česku figurují některé regiony vícekrát. Nejhůře dopadl Středočeský kraj, který je za období 2016–2018 zastoupen hned pětkrát. Naopak kraje Karlovarský, Plzeňský a Vysočina se v TOP 20 vůbec neobjevily.

Pořadí Silnice Kraj Okres Vážné nehody Zraněné osoby Katastr
SZ TZ LZ
01 I/11 Pardubický UO 5 0 6 1 Červená Voda
02 I/11 Olomoucký SU 4 0 5 0 Olšany
03 I/9 Středočeský ME 4 2 2 2 Medonosy
04 I/11 Moravskoslezský OP 4 0 4 6 Mokré Lazce
05 I/38 Středočeský MB 3 1 5 3 Nepřevázka
06 I/13 Liberecký LB 3 1 4 2 Mníšek
07 I/52 Jihomoravský BV 3 0 4 7 Mikulov
08 I/13 Ústecký TP 3 2 1 0 Krupka
09 I/38 Jihomoravský ZN 3 1 2 3 Znojmo
10 I/35 Pardubický UO 3 1 2 3 Vysoké Mýto
11 I/9 Středočeský ME 3 1 2 1 Tupadly
12 I/3 Středočeský BN 3 1 2 1 Benešov
13 I/13 Ústecký TP 3 0 3 17 Teplice
14 I/20 Jihočeský PI 3 0 3 5 Protivín
15 I/65 Liberecký JN 3 0 3 5 Rádlo
16 I/38 Středočeský MB 3 0 3 3 Bělá pod Bezdězem
17 I/33 Královéhradecký NA 3 0 3 3 Česká Skalice
18 I/11 Moravskoslezský KA 3 0 3 1 Havířov
19 I/49 Zlínský ZL 3 0 3 0 Zlín
20 I/4 Jihočeský PI 2 4 2 2 Předotice

Zkratky: SZ = smrtelná zranění; TZ = těžká zranění; LZ = lehká zranění.

 

Většina nehod se stala ve dne a na suché silnici

„Nehodové lokality i jednotlivé dopravní nehody jsou všeobecně rozdílné, ovšem ze souhrnné statistiky lze vyvodit několik dílčích závěrů a specifikací. Převážná většina nehod se stala ve dne, na suché vozovce a viníkem byl řidič, který nebyl pod vlivem alkoholu,“ uvedl dopravní odborník Jaroslav Heinrich z HBH projektu, brněnské projekční kanceláře pro dopravní a inženýrské stavby, která se na vzniku Allianz Automapy podílí.

Ze 150 zkoumaných vážných dopravních nehod se 54 havárií stalo o víkendu. V deseti lokalitách dokonce došlo ke všem nebo k převážné většině nehod o víkendu. Bylo tomu tak i u tří z celkem čtyř vážných nehod v nejrizikovější lokalitě Středočeského kraje v zatáčce u Medonos. Přestože větší část nehod se stala na suché vozovce, k 46 haváriím došlo za mokra a ve 13 úsecích tento charakter nehod převažoval, a to například i v prvních dvou nejrizikovějších lokalitách Libereckého kraje.

Za zmínku rovněž stojí, že 13 nehod představovalo srážku s chodcem. Bohužel ve třech lokalitách proběhly vždy obě vážné nehody na daném místě za účasti chodce, a to ve druhém nejrizikovějším úseku Ústeckého kraje, ve 4. nehodové lokalitě kraje Olomouckého a v 5. nejnebezpečnějším místě Pardubického kraje. Pouze 12 nehod se událo v nočních hodinách a u žádné ze 150 havárií nebyl prokázán viník pod vlivem alkoholu. Pro úplnost je třeba dodat, že u 14 dopravních nehod nebyla přítomnost alkoholu v krvi viníka zjišťována.

Máte dotaz? Kontaktujte nás